Alla inlägg under mars 2010

Av Aspect - 31 mars 2010 17:00

Johanna har anmält mig till 90 o 1m på måndag istället för 80 o 90cm, nu blev jag nervös på riktigt! Har ju hoppat det utan problem på träning, men det känns ju bättre om det är så enkelt som möjligt.


Red med linnea och ingela runt travet idag, dom  drog i väg efter rakbanan och jag ville inte släppa på, apect blev lite upprörd, men höll snällt den fart jag ville. Vet inte riktigt vad som händer om jag skulle släppa av honom, litar inte 100% på han.



Av Aspect - 30 mars 2010 21:00

Träning ikväll, han har varit pigg ett tag nu och det staffade sig på träning idag, han var väldigt mötesrädd och kasta sig hit och dit hela tiden. Väldigt störande då man inte får varken bra språng eller nån rytm. Han bytte galopp en gång på kommando, det var väl det enda som var bra med den här träningen..


Fick skivan av Ann med filmer från några träningar men det var ett konstigt format på filerna så jag kunde inte lägga upp dom på youtube. Tog några suddiga bilder fårn filmen, ska se om jag kan få till formatet sen.


Är anmäld till klubbtävlingen på måndag iaf, 80 och 90 cm.         

Av Aspect - 29 mars 2010 19:00

Jag var jättetrött idag och la mig och vila en stund efter jobbet, sov nästan lite för länge och var inte i stallet förrens sju.

   Blev en kortsväng upp till kvarsätt och upp till utkiksplatsen, Aspect är väldigt pigg och busar lite, får nog hålla i mig på träningen imorrn:)


Fick mail från SFRK idag att Björne är bokad två tider till, en i april och en i juni, jag vill (SKA) vara med på båda!!

Av Aspect - 28 mars 2010 20:15

hade lite annat att pyssla med idag så hästen fick vila

Av Aspect - 27 mars 2010 12:30

Regnade is idag, dock behagade det sluta när jag skulle rida. Red upp till kvarsätt och upp i backen till utkiket. Var fint underlag i den backen! Känns fin trots lång runda igår

Av Aspect - 26 mars 2010 15:00

Har snöat endel så jag red runt kvarsätt och hov. Hovvägen var fortfarande fin vinterväg och vi galopperade mest hela tiden. Kul tyckte aspect som inte fått springa så mycket det senaste!


Köpte nya stövelskafft igår som jag red med, dom var väldigt tighta och jag fick skritta och släppa stigbyglarna ofta för att få nån blodgenomströmning i vaderna  överhuvudtaget, kommer bli plågsamt innan dom har töjt sig lite. Hade dessutom skoskav efter nya skor också:(

Av Aspect - 25 mars 2010 18:00

Vilat idag, blev en liten promenad i grimskaft, verkar piggare idag! Bytte några broddar som var för fåliga, hoppas man slipper vinterskorna till nästa skoning.


Anns skulle ge mig en skiva med lite som hon filmat dom senaste träningarna, ska bli kul att se:)


Köpte nya stövelskaft idag också, då dom gamla börjar bli slitna efter 2 år. Blev ett par från dyon så jag hoppas dom räcker länge för dom var dyra, men endå billigare än måttbeställda stövlar om jag ska hitta ett par som är tillräckligt smala.

Av Aspect - 24 mars 2010 17:45

Verkade lite seg idag också, red en kort sväng uppåt kvarsätt, väldigt hårt på vissa ställen så det blev bara lite trav och galopp, får vila i morrn.

Presentation


Följ Aspects träning och utveckling. Vi siktar högt;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards