Alla inlägg under oktober 2010

Av Aspect - 28 oktober 2010 17:15

Hade visst sadelnyckeln hemma i jackan, så efter lite pyssel med att få upp låset till sadeln, med leifs stora "huvudnyckel", kom vi ut på en liten tur!

  Han va snäll, men känns lite trevande, kankse för att han gått utan skor ett tag.


1

Av Aspect - 23 oktober 2010 17:30

Gruvat mig lite för att börja rida igen, då han var väldigt spännd sist han hade vilat. Men det gick bra! Rörde inte en min och skritta iväg på långtyglar direkt. Sist kändes han som ett dragspel som inte var säker på om jag haed rätt att sitta på han.

  Gick bara nåt varv i paddocken, eftersom han är öm i fötterna, skorna åker på på måndag, och jag hoppas att man slipper brodd ett tag till, för att skona kotorna.

  Åker bort med jobbet några dar, så på torsdag blir nästa tur:)

Av Aspect - 22 oktober 2010 06:30

Hovlagarn hade tagit fel på dag, så ingen skoning idag, utan på måndag. Backen har ju frusit och han är ganska öm i fötterna, så det blir nog ingen ridning förens dess.

   Gick en promenad med sadeln igår, lite spänt ut ut stallet, men ok.

Av Aspect - 20 oktober 2010 06:30

Har dragit säkert 2 månader på att ta tag i sommarmanen, vet inte varför det inte blivit av, det tar ju knappt en kvart när jag väl gör det. Så lite snyggare är han nu, även om vinterpälsen stör mitt ordningssinne. Men ingen idé att klippa när vi bara ska skritta framöver.

  

  


  

Kanske blir det ridning ikväll?

Av Aspect - 19 oktober 2010 06:30

Han gav mig en sur min igår eftermiddag då jag va i stallet, tyckte det var lite konstigt då han aldrig är sur, men tänkte inte så mycket på det då. Men sen ringde Ingela vid 7 och sa att han hade legat i hagen när dom skulle gå in och verkade allmänt hängig, lite feber och brydde sig inte om maten. Jag åkte till stallet nån timme senare, då verkade han piggare. Gick en promenad och när vi kom tillbaka var han intresserad av maten igen, han hade till och med lämnat en morot, då är det illa;)


Kolla till han i morse och då verkar hungrig som vanligt, så han hade nog lite ont i magen igår, tur att det inte blev värre.

Av Aspect - 18 oktober 2010 12:00

Igångsättningsschema modell sakta, då han inte klara 6 veckors varianten sist.


2 veckors skritt 30 min

6 veckors skritt 60 min

2 veckor skritt 60 min, med trav 300m varannan dag.

2 veckor skritt 60 min, med trav och lätt galopp, korta sträckor.

(5 dagars ridning/vecka)


Efter det ska han kollas igen om han inte blivit halt under tiden.

Av Aspect - 18 oktober 2010 06:30
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  

ok

Av Aspect - 11 oktober 2010 06:45

Varvat med back on track och vanliga bandage i helgen och igår var benen helt klockrena! Hitta inget sår, så jag antar att han svullnat av att han stått still mycket. Han får ha bandage på nätterna fortsatt.


Presentation


Följ Aspects träning och utveckling. Vi siktar högt;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards