Alla inlägg under augusti 2010

Av Aspect - 27 augusti 2010 06:45

Av Aspect - 25 augusti 2010 09:00
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Aspect - 20 augusti 2010 12:31

Gott om mat har dom iallafall, min valack ser högdräktig ut! dessutom har han sparkat sig själv på magen, förmodligen i jakt på flugor, och är svullen mitt på, mitt under magen, inte så smickrande i profil.


Det är ganska kallt på nätterna nu, bara några grader, men fint väder. Hoppas dom kan gå ute nån vecka in september så jag slipper stalla in han när jag är borta v 36.

Av Aspect - 13 augusti 2010 06:30

Skulle flytta på staketet till hagen igår så dom får mer bete. Vi ställde dom i en vinterhage medans och det var tydligen väldigt kul för dom drog i full fart och bocka och hade sig. Det är nog första gången jag sett han springa frivilligt i sommar, och det gjorde mig väldigt glad!!  

  Dom drog en repa till i nya hagen sen, så han känner sig nog bättre i benen!


Hörde att det var 3-4 hästar till som varit dåliga i benen uppe på kungsnäs, tyckte det var rätt hårt i ridhuset i vintras...Men det är ju mycke som spelar in.


Flyttar i månadsskiftet tillbaka till Ingela, för igår fick jag veta att det inte blir plats ledig i mitt stall förrens till jul! lite skillnad i tidsplaneringen mot vad vi hade tänkt. Men det gör inget, har saknat Hällomstallet endel och har alltid trivts bra där.


Vy från hagen öven Knävland/Påläng

  

Av Aspect - 9 augusti 2010 06:45

Längtar efter att rida igen och träna. Blir så rastlös av att inte rida alls. Finns ju andra hästar att rida, men det är inte samma sak när man inte får bestämma upplägg och träning själv. Saknar när han kändes pigg och på, bjöd fint på hinder och hoppa mer än han behövde.

  Hösten är bästa tiden med hästarna tycker jag, svalare och  mindre flygfän, alla träningar och tävlingar börjar igen...


Aspect går bara och blir tjock på bete, tycker han skrittar friare, men han ville inte springa längre än nödvändigt när Boye försökte busa med han.


Tror nästan han blivit beroende av smärtstillande: han  kommer så gärna fram och tar emot sin "sil", fast jag vet att det smakar skit, och går nöjt därifrån:)


Buhu deppar vidare...


Saknar till och med CP-rycken;)

  



Av Aspect - 2 augusti 2010 06:45

Tillbaka på jobbet en vecka tidigare än planerat. Sparar den till senare i höst, då mamma fyller 50 bla.


Aspect sattes igång enligt veterinärens råd under 6 veckor, men jag tyckte inte han kändes bra, så i onsdags var vi in på kliniken igen. 1.5 grad på båda framkotorna igen:(

  Ny behandling och vila 1 månad på bete, sen tillbaka för en snabbkoll innan igångsättning. Tråkigt som fan, hoppas det räcker med lite mer vila... Röntgade även kotorna, men det visade inget.


Han och Boye fick en av hölägdorna bakom gården, jättebra bete. Delade av halva så det ska nog räcka augusti ut. Sen kanske jag flyttar tillbaka till Ingela 1 sept, då det är väldigt osäkert när jag får en plats i mitt stall, dom har inte ens börjat bygga det andra.

Presentation


Följ Aspects träning och utveckling. Vi siktar högt;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards