Alla inlägg under april 2010

Av Aspect - 30 april 2010 14:45

Red en kort sväng runt kvarsätt, känns lite stel sen massagen igår, dock mjukare i ryggen.

Av Aspect - 29 april 2010 17:00

Jossan (multihorse.com) kom och masserade idag. Han hade endel spänningar i halsen, ryggen och spurtmusklerna. Halsen var svårast att få loss så jag ska ta ut Anders nästa gång, han är bra på låsningar.

Av Aspect - 28 april 2010 18:15

Red runt ridskolan, tänkte ta nåt varv på utebanan men Catta hade träning på den ena och den andra var för blöt. Galopperade upp till masten och red helt utan krav, glad häst!

Av Aspect - 27 april 2010 21:00

Träning ikväll och det gick jättebra! Hästen var lugn och gjorde det jag bad om och jag  red bra också!


Repeterade övningen från i lördags, så vi har ju visserligen övat en gång redan. Hittade en bra galopp som det var lätt att hitta avstånden med, annars har jag haft en period där jag i dom sista galoppsprången inte känner hur vi ligger och blir helt passiv. Idag hade jag bättre koll och agerade om vi kom nära eller lite stort, men oftast blir det rätt och vi kan rida på rätt antal språng, inte ett för lite som det oftast blivit förut.


Nytt försök för Björne nästa vecka, måste börja rida på utebanan i veckan, annars blir det nog mycke bus;)

Av Aspect - 26 april 2010 18:00

Jag hade jobbig spänningshuvudvärk idag så han fick vila , vi vilar oss i form;) gör inte så mycket, kroppen hans behöver hinna återhämta sig, men huvet kan behöva stimulans..


Avmaskade idag för hagkompisen Alice hade lämnat positivt maskprov för blodmask.

Av Aspect - 25 april 2010 18:00

Blev en lite promenad för att sträcka på benen med Leonita och Carro.

 Bokade massören på torsdag så hon får gå igenom han.

Av Aspect - 24 april 2010 18:30

Red en sväng på morgonen eftersom han vilat i 3 dar och jag vill inte att han ska va helt knäpp om vi åker på träning ikväll:)


Fick va med för Arnold idag istället för Björne, snällt av Färsta att fixa det! Har nog varit med på varenda träningstillfälle dom har haft i år, kanske borde bli stödmedlem?!


Han dummade sig lite med lastningen idag också, trots att vi åkte med Natalie, men eftersom hennes transport öppnas åt sidorna och inte har nån ramp är det endå enklare att lasta iden. Det går inte att kasta sig bakåt heller när han kommit in, eftersom han står på tvären.


Arnold passade inte tiden och vi fick skritta runt en halvtimme innnan vi fick komma in. Han verkar gilla att prata, tog nog ytterligare en kvart till innan vi börja ordentligt.

   Han hade en teori om att det va bättre att rida fram unghästarna länge så dom inte var så busiga när man skulle börja hoppa. Hellre 10 bra lugna spårng fårn början än 25 cirkussprång innan  dom kan göra 10 bra språng. Så vi travade på varv på varv i lite olika tempon och form, sen samma i galopp. han tyckte man skulle variera galoppen från ökad galopp till mellangalopp, istället för att korta från mellan till kort på en unghäst,  det är enklare för dom men endå stärkande. Blev rejält varmt i ridhuset och vi var genomsvettiga efter uppvärmning:)


Lägger ut filmen istället för att beskriva hela träningen

http://www.youtube.com/watch?v=Qe0bFEqgoJg


Arnold hade ett väldigt lugnt sätt och tyckte att allt var "bra! inga problem" om allt även om man rev hela hindret. Trevligt endå och ingen stress nånstans. Han tyckte jag skulle höja innerhanden om han blev stark och lutar sig innåt i galoppen, vilket funkade bra, så det ska jag ta med mig framöver.


Hade luvan med bomull i och var väldigt lugn, men kanske lite för lugn, nästan lobotomerad.. så jag sparar nog dövandet till tävling, annars vill jag nog ha lite fart i han:)


Gick in snällt när vi skulle åka hem iallafall.

Av Aspect - 23 april 2010 14:00

Jobbade extra på posten ikväll, så jag hann inte med stallet idag, men pengar måste ju in om man ska ha råd med häst:)


Linnea longerade lite, det gick bra va jag hörde, han var nog rätt pigg;)

Presentation


Följ Aspects träning och utveckling. Vi siktar högt;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13
14
15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards