Alla inlägg under september 2010

Av Aspect - 30 september 2010 15:29

Kliniken imorrn, If ville att vi skulle fortsätta behandla. får se hur det går...


En bekant till mig sa att man skulle passa sig för att spruta i leder, för det kunde göra så att leden slutade producera egen ledväska. Men när jag läste veterinärvård på gymnasiet, har jag för mig att hästarna inte kan läka ut inflamationer i leden själv. Ska fråga om det imorrn..

Av Aspect - 29 september 2010 15:23

Hittade en superfin häst idag, vill ha vill ha vill ha!!!


http://www.hastnet.se/hastmarknad/sok/annons.php?aid=396881


Ser ut att va samma typ av häst som min förra Wodca:


  


Av Aspect - 28 september 2010 20:00

Fick besked från försäkringsbolaget idag, och dom ville inte döma ut han. Vilket inte jag heller ville, men jag vet ju inte om han blir bra igen, inge kul att stå med en halt häst, varken ekonomiskt eller känslomässigt. Tycker han ser så ledsen ut nu när han  inte får göra nåt. Han tittar på mig och undrar " Ska vi gör nått kul idag då?! Snälla!" Tror han gillar att va igång, inte bara stå i hagen och glo.


Men iallafall, nu blir det nya tag! Har inte orkat engagera mig i honom nu när jag inte visste hur det skulle bli. Skorna tog jag av förra veckan, dom behövs inte nu. Det är bara bra för hovmekanismen att gå utan skor ett tag.


Ska ringa Hans på kliniken i Bergsåker för att se vad han har för idé om hur jag ska gå vidare. Men jag tror inte så mycket på det, dom brukar mest kunna spruta leder och sen tar det stopp.


Min plan är att hitta en annan stallplats åt han, så han helst kan va ute dygnet runt i en större hage med kompisar. Hällomstallet är jättebra om man aktivt tränar eftersom det är så nära till ridhuset och mycke folk runt om kring att rida med. Men inte så kul om man har en häst som bara ska gå i hagen.

Sen tror jag han får vila året ut och sen försiktigt sätta igång han efter nyår med promenader och tömkörning, och sen ridning.


Det måste funka! Tycker det är en för fin häst för att ge upp med redan och jag trivs så bra med honom.  

Av Aspect - 20 september 2010 18:00

Gått lite promenader och lindat med Back on Track, i väntan på besked..

Av Aspect - 16 september 2010 18:00

Flyttade tillbaka till Ingela igår, då betet är slut och det börjar bli kallt om nätterna.

  Brukar i vanliga fall älska hösten med hästarna men i år känns det bara deprimerande. Annars är det ju nu hästana brukar piggna till och träningar och tävlingar börjar igen. Men nu får vi inte va med på nåt. Känns jobbigt också att inte veta vad som är fel, om det blir bättre med vila eller om det bara är att ge upp, inse att han inte håller som tävlingshäst. Kanske knappt som promenadhäst, han är ju inget matrial som sällskapshäst heller, då jag tror han gillar att jobba och vara i centrum.


Funderar på att gå lite promenader med han, medans vi väntar på besked från föräkringsbolaget, det kan väl inte skada?   

Presentation


Följ Aspects träning och utveckling. Vi siktar högt;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards