Alla inlägg under maj 2010

Av Aspect - 25 maj 2010 11:15

Tror att jag har planen klar för sommaren. Han kommer att få gå på bete nån kilometer ifrån där jag bor, charlie som han gick med förra sommaren ska gå där också. Natalies häst är ju närheten så då kan vi sätta igång dom tillsammans i lugn och ro. Tror det blir super! Dessutom har betet lösdrift, så skulle det bli förseningar med flytten till "mitt" stall så har han nånstans att vara. Tråkigt att flytta ifrån Ingela och Leif (Hälloms ridstall) har ju trivts bra där och allt har alltid funkat!

Han får stå kvar tills han är friskförklarad (hoppas ju att det inte ska ta längre än juni då...)

Av Aspect - 23 maj 2010 18:00

Inge nytt bara vila...


Bildbombar lite

          

Av Aspect - 21 maj 2010 06:30

Åkte till stallet innan jobbet och gav medicin, sen fick han smyga ut före alla andra ut i hagen efter att ha stått på box i 2 dar. Rullade länge och väl det första han gjorde:)



Beställde en bild på förstoring, tyckte den var så fin


  

Av Aspect - 20 maj 2010 06:45

Han klär så fint i sina vita bandage från kliniken:) Hoppas han inte blir stående så länge han är så fin i kroppen och blank i pälsen nu.

Var i stallet i morse och gav han medicin, inte så populärt, men det gick bättre att ge han än jag trodde, han blir ju ganska stor när han sträcker på halsen, får se om det går lika lätt i 9 dar.


Funderade lite på om jag ens skulle skriva här om att han var dålig, det kan ju va dålig reklam om jag nån gång skulle sälja honom, men å andra sidan är det ju inga hemligheter.

Av Aspect - 19 maj 2010 09:00
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Aspect - 17 maj 2010 17:00

Efter bara nån dag med varmare väder har det gröna exploderat.

 Lönlöst att försöka gå en promenad när hästen bara har gräs för ögonen...:):)


Ringde på ett bete i Töva också, vet inte riktigt hur jag ska göra med han i sommar, kollar lite olika alternativ. Var ju på ett jättefint bete i Kovland förra året, massor med mat och hela hagen var en uppförsback= gratis träning. Har inte hört nåt om det i år, och vill nog ha han närmre, fanns inte så mycke ridmöjligheter där.

Av Aspect - 16 maj 2010 19:00

Han har bara skrittat och vilat i helgen, ska på kliniken på onsdag så får vi se vad dom säger.

Böjde han själv i torsdags och vad vi kan se har han 1 grad på båda framkotorna. Lite överansträngd alltså. Jag tror inte det varit så länge, så det borde inte ta så lång tid att fixa. Sen får vi ändra upplägget och lägga en bättre grund under sommaren, blir nog längre vila för han också än vad jag tänkt från början.


Känns såklart tråkigt och ett nederlag för mig själv att jag tränat han för hårt, men det vet man ju inte förrens efteråt. Jag har ingen brådska med han, vi har ju endå kommit långt under våren och med lite annorlunda träningsupplägg är vi nog tillbaka som vanligt till hösten! 

Av Aspect - 13 maj 2010 17:36

Fick bekräftat från johanna att hon tycker vi ska böja han,han är nog inte fräsch som jag anat. Blir nog kliniken nästa vecka. Visste från början att det fanns risk att han inte håller, eftersom han blev igångsatt som 8 åring. Förhoppningsvis har han inte haft det så länge så det inte är så allvarligt, vi får se. Tråkigt ialllafall, hatar när magkänslan har rätt, för det handlar alltid om dåliga grejor..:(

Hoppade snett och vingligt idag, och känns inge fin. Fick till några bra språng men jag sitter fast i handen, måste gå en långkurs i mantag och eftergift...Ann fotade fina bilder, men jag ser mest mina händer som hindrar honom..


             


Presentation


Följ Aspects träning och utveckling. Vi siktar högt;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards